فاطمه رهبر نماینده اصولگرای مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مجلس نیوز (پایگاه خبری فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی)،  گفت: اگر بخواهیم کلی و شعار گونه در مجلس صحبت کنیم ، تنها باید به تصویب قوانین و نظارت بر اجرای خوب قوانین اشاره کرد که آن نیز کلی گویی است، اما ما برای زنان و خانواده ، در مجلس نهم برنامه های جدی در دست داریم.


عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی افزود:  اگر بخواهیم به واقعیت نزدیک تر بشویم تلاش کل مجلس در جهت تحقق فرمایشات رهبری درمورد سال تولید ملی و حمایت از کار سرمایه ایرانی در رابطه با زنان و خانواده نیز تحقق خواهد یافت و در واقع به دنبال رفع مظلومیت از زنان هستیم.


نماینده منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:ما طی دوره های مختلفی که خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم ، در سومین نشست اندیشه های راهبردی که در دی ماه گذشته خدمت رهبری بودیم مطالب ارزنده ای را فرمودند یکی از آنها که اولویت کار ما هست ؛ بحث بیمه زنان خانه دار و پرداخت بازنشتگی به زنان خانه دار مهمترین مساله در این زمینه است که با هماهنگی دفتر زنان و خانواده  ریاست جمهوری در حال نهایی شدن است.

 

وی ادامه داد: در فراکسیون زنان در مجلس نهم تمرکز در درجه اول باید در جهت تحقق مواد برنامه پنجم توسعه مخصوصا ماده 230 باشد و در درجه دوم نیز احتساب خانه داری به عنوان شغل است که در این راستا هفته گذشته نیز جلسه ای را در مرکز امور زنان با خانم‌ها مجتهد زاده و بداغی(معاونت حقوقی رئیس جمهور) برگزار کردیم و اقدامات اولیه نیز در مرکز امور زنان و خانواده انجام شد .


رهبر در خاتمه به نخستین لایحه فراکسیون زنان در صحن علنی مجلس اشاره کرد و گفت: فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی اولین لایحه ای که قرار است مطرح شود همین طرح بیمه زنان خانه دار و حقوق بازنشستگی آنها است که اولویت ما خواهد بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا